banner_sMBIsrBw_GOOGLE_970x250_2.gif
banner_nwQSwVIi_GOOGLE_728x90.gif
banner_5A50eRU8_GOOGLE_300x250.gif

Fegyelmi eljárás zajlik a kolozsvári TVR-nél, a szakszervezet „sztálinista módszereket” emleget

Fegyelmi eljárás zajlik a Román Közszolgálati Televízió (TVR) kolozsvári területi stúdiójának igazgatótanácsa, többek között a magyar szerkesztőségét vezető Antal Áron ellen, mert a tavaszi szükségállapot idején jóváhagyták a műsorgyártás folytatását, noha csak felvételről lett volna szabad sugározzanak. A MediaSind újságírói szakszervezet szerint ez valójában megtorlás a bukaresti vezetőség részéről amiatt, hogy a kolozsvári stúdió vezetősége nyilvánosságra hozta a fővárosiak által tervezett, a TVR számára hátrányos ingatlanügyletet.  

Antal Áron múlt heti meghallgatására ismét nem engedték be a MediaSind képviselőjét, amit a fegyelmi bizottság október 1-i ülésén is megtagadtak, noha a szakszervezetnek, amelyiknek a tagja ellen fegyelmi eljárás folyik, a belső szabályzat és a Doina Gradea elnök által is aláírt kollektív munkaszerződés szerint is joga van megfigyelőt küldeni az ügyet tárgyaló fegyelmi bizottság ülésére.

A TVR ellen már több pert is indító szakszervezet október 6-i közleménye szerint a bizottság tagjai agresszíven és arrogánsan kezelték Antal Áront, nem vették figyelembe a MediaSind megfigyelőjének október 1-i kizárása után benyújtott panaszát, és hangsúlyozták, hogy a procedurális aggályokat a kihallgatások befejezése után fogják csak megvizsgálni. A szakszervezet rosszindulattal és súlyos visszaéléssel vádolja a fegyelmi bizottság tagjait és tiltakozó akciókat helyezett kilátásba Kolozsváron és Bukarestben, valamint a rendőrségen tervez feljelentést tenni a bizottság tagjainak feltételezett törvénysértése miatt.A Krónika úgy értesült, hogy a fegyelmi eljárást azért indították a kolozsvári stúdió igazgatótanácsa ellen, mert március közepén, a koronavírus-járvány kitörésekor annak ellenére hagyta jóvá a magyar adás műsorrácsában a tájékoztató műsorokat, hogy a bukaresti vezetőség utasítása szerint csak felvételről lehetett volna műsorokat sugározni. A magyar szerkesztőség tagjai azonban azt állítják, nem szegték meg a járványügyi előírásokat, nem jártak terepre, és műsoraik konzerv anyagokból, valamint a Telesuli televíziós oktató anyagokból álltak. Antal Áron, a magyar szerkesztőség vezetője a lapnak azt mondta, a vezetőség döntése értelmében nem nyilatkozhat az ügyben.

A MediaSind érdekvédelmi szervezet arra hívta fel a figyelmet, hogy az állítólagos kihágás után hat hónappal indították a fegyelmi eljárást, amely véleményük szerint inkább azzal állhat összefüggésben, hogy nem sokkal korábban felhívták a figyelmet a kolozsvári stúdió tulajdonában levő 4000 négyzetméteres területtel kapcsolatos ügyre, amelyet azóta eljutott az Országos Korrupcióellenes Ügyészség (DNA) asztalára.

A DNA-nál Emanuel Ungureanu, a Mentsétek meg Romániát Szövetség (USR) Kolozs megyei képviselője tett feljelentést augusztus 6-án TVR elnöke, Doina Gradea ellen. A vád az, hogy Gradea a kolozsvári területi stúdió Meziad utca 4. szám alatti ingatlanát, ahová korábban új székhelyet terveztek kialakítani, felajánlotta egy bukaresti telekért cserébe, amelyet korábban a román állam elkobzott, és a volt tulajdonosok visszaigényelték. Mivel a kolozsvári telek a televíziótársaság tulajdona, a bukaresti pedig állami tulajdon, ez a csere nem törvényes, ráadásul a kolozsvári telek sokkal többet is ér a fővárosinál, világított rá a politikus.

Az RTV cáfolta a vádakat, közleményük szerint belső bizottság alakult a visszaszolgáltatási dosszié megoldására, és mivel a törvény lehetővé teszi a visszaszolgáltatott ingatlan kiváltását más javakkal, több bukaresti ingatlan mellett felmerült lehetőségként a kolozsvári is, ám ezt végül elvetették a telek nagy értékére való tekintettel, illetve azért, mert a tévétársaság már elkészíttette egy 2000 négyzetméteres filmstúdió megvalósíthatósági tanulmányát a Meziad utcai telekre.

banner_y97vR58b_970x250.png

Kapcsolódók

Kimaradt?