Videóval ünnepel a NASA: 4000 exobolygóról van már tudomása

Volt idő, amikor nem is gondoltuk volna, hogy a Naprendszerünkön kívül is találhatóak bolygók. Mivel az űrkutatással foglalkozó hivatalok egyre többet tudnak az úgynevezett exobolygókról, a felfedezések örömére videós emléket állított a NASA, amelyben jól látható, évről évre miként növekedett az ismert bolygók száma – közölte a hvg.hu portál.

Az exobolygók azok a planéták, amelyek a Naprendszerünkön kívül keringenek, sokáig csupán tudományos felfedezésként ismerték el, de nem merték hinni az emberek a létezésüket. A Hubble nevet viselő teleszkópnak hála, mára már köztudott, hogy megannyi bolygó kering körülöttünk. Az idős eszköz az ismeretbővítés mellett érdekességeket is felfedezett, ilyen például a párolgó bolygó vagy a 4000 fokon izzó planéta.

A legizgalmasabb felfedezés azonban kétségkívül a NASA 2017-es bejelentése, amely arról tanúskodik, hogy a Google mesterséges intelligenciájának segítségével a Kepler- misszió során rábukkantak egy olyan naprendszerre, amely pontosan annyi bolygóból áll, mint a miénk.

Bár az exobolygók utáni kutatás az utóbbi időben lelassult, nem jelenti azt, hogy az összest felfedeztük volna: a kisfilm, amelyet a NASA kiadott, arra is figyelmeztet, hogy megannyi bolygó vár még felfedezésre.

A felvétel az 1991-es esztendővel indul, de az első exobolygók felfedezésére egy évvel később, 1992-ben került sor. Az ezredforduló után felgyorsultak az események, 2001-ben már 44 exobolygó létezéséről tudtunk, 2010-re pedig közel 500-at regisztráltunk.