banner_kahA4IWq_WEB maszol_allj meg_2026_09_24-02.png
banner_3NdkJGmT_WEB maszol_allj meg_2026_09_24-03.png
banner_E868yDDL_WEB maszol_allj meg_2026_09_24-01.png

Jövőtől a munkáltatóknak szolidaritási járulékot kell fizetniük

Január elsejétől a munkáltatók a béralap 2 százalékának megfelelő összeget fizetik be szolidaritási járulék címen, a pénz nagyobbik része az állami költségvetést egészíti ki - jelentette be csütörtökön Ionuţ Mişa pénzügyminiszter. 

"A befolyó összeg 90 százaléka a költségvetést egészíti ki, amelyet utólag, igény szerint az egészségügyi vagy szociális terület finanszírozására fordítanak, 10 százalékát pedig különleges esetekre tartják fenn, amikor olyan alkalmazottakon kell segíteni, aki amiatt jutott nehéz helyzetbe, mert a munkáltatója fizetésképtelenné vált" - nyilatkozta Mişa. 

Az idézett forrás szerint arra a következtetésre jutottak, hogy nem lenne szerencsés a társadalombiztosítás minden terhének áthárítása az alkalmazottakra, és úgy döntöttek, hogy ezek egy része továbbra is a munkáltatót terheli. "Összességében csökken a munkáltató által fizetett járulék összege. A járulékokat különböző módon osztják el a munkáltató és a munkavállaló szintjén, de összességében csökkennek" - mondta el Mişa. 

A miniszter szerint a 2 százalékos járulékot minden munkáltatónak fizetnie kell, függetlenül attól, hogy a köz-, vagy a versenyszférában tevékenykedik. A miniszter rámutatott: ezáltal csökken a munkáltatók által a bérgarancia alapba befizetett összeg: az eddigi 0,25 százalék helyett 0,20 százalék lesz.

Kapcsolódók

Kimaradt?